• 09121873820
  • تهران_سعادت آباد_میدان کاج_خیابان سوم غربی

انواع پانل سقف کناف و بررسی تفاوت صفحات سقف کناف

پانل سقف کناف از جدید‌ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در حوزه ساختمان‌سازی بوده و به‌خاطر سرعت در زمان نصب در کنار پوشش اتصالات به انتخاب نخست معماران ساختمانی تبدیل شده است. کناف در نقش جدا‌کننده دیوار و سقف را بر عهده داشته و این محصول خود به انواع مختلف پانل سقف کناف تقسیم خواهد شد. استفاده از تنوع طرح و مدل پانل سقف کناف در بخش‌های  مختلف ساختمان موجب افزایش جذابیت و زیبایی محیط خواهد شد.

با توجه به شرایط محیطی پروژه از میان انواع پانل سقف کناف به انتخاب نهایی خود رسیده و سپس وارد مراحل طراحی و نصب آن خواهید شد. هر کدام از از صفحات سقف کناف دارای خصوصیات خاصی مثل: مقاومت در برابر حریق و رطوبت هستند. طی این مقاله در رابطه با انواع پانل‌های سقف کناف و مزیت استفاده از آن‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در صورت نیاز به آشنایی با صفحات کناف جهت تهیه و خرید لوازم سقف کناف؛ تا انتها این مطلب با کناف احسانی همراه باشید.

پانل سقف کناف

پانل سقف کناف چیست؟

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی بوده و به دلیل نصب آسان و انعطاف‌پذیری بالا نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. طراح با توجه به شرایط محیط و نیاز ساختمان، از میان انواع پانل سقف کناف حداقل یکی را جهت زیبا‌سازی دکوراسیون خانه یا محیط اداری انتخاب کرده و از آن برای پیاده‌سازی ایده مورد نظر بهره خواهد برد. همچنین در صورت استفاده از نور‌پردازی، ترکیبات چوبی یا شیشه‌ای به همراه سقف کناف شاهد زیبایی خیره‌کننده‌ای در محیط داخلی بنا خواهید بود.

طراح ازمیان انواع پانل سقف کناف برحسب ویژگی، کاربرد، طرح و موارد مصرف به انتخاب نهایی رسیده و سپس روند نصب و اجرا توسط نصاب حرفه‌ای شروع خواهد شد. از اصلی‌ترین مدل‌های ‌پانل سقف کناف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گچ برگ یا صفحات گچی کناف
  • آکو پانل یا صفحات سیمانی کناف

انواع پانل گچی براساس متریال

پانل گچی از صفحاتی با هسته گچ و ترکیبات مخصوص تشکیل شده و  تولید‌کنندگان قسمت لبه‌های طولی و سطح آن را با یک نوع کاغذ محکم مخصوص پوشانده‌اند. صفحات گچی یا گچ برگ، در میان محصولات پرکاربرد انواع پانل سقف کناف قرار دارد. این نوع از پانل کناف در 4 مدل تولید شده و هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند. تقسیم‌بندی پانل‌های گچی بر طبق جنس، شامل موارد زیر است:

قیمت کناف سقف ورق
قیمت کناف سقف ورق
قیمت پانل کناف
قیمت پانل کناف

پانل معمولی کناف یا صفحه کناف RG

طراح دکوراسیون داخلی ساختمان از پانل معمولی یا RG، در پروژه‌های ساختمانی ساخته شده در مناطق معتدل کشور استفاده خواهد کرد. همچنین از پانل RG جهت افزایش زیبایی محیط داخلی قسمتی از ساختمان اداری یا مسکونی دارای میزان رطوبت پایین نیز کاربرد دارد. رنگ این نوع از پانل سقف کناف، کرم بوده و در امتداد محور میانی پشت این نوع از پانل گچی، یک مهر آبی و کلمه کناف به‌شکل لاتین چاپ شده است. پانل معمولی RG، بیشتر کاربرد عمومی داشته و طراح از آن برای فرم‌های دیوار پوششی، سقف کاذب و پارتیشن یا دیوار جداکننده استفاده خواهد کرد.

پانل سقف کاذب pvc
پانل سقف کاذب pvc
پانل سقف کاذب ارزان
پانل سقف کاذب ارزان

پانل گچی MR صفحه کناف مقاوم در برابر رطوبت

صفحات پانل سقف کناف گچی MR از ترکیب گچ و مواد مقاوم در برابر رطوبت تشکیل شده است. طراح دکوراسیون داخلی امکان استفاده از این نوع پانل سقف برای محیط‌های مرطوب مانند: آشپزخانه (سقف کناف آشپزخانه)، سرویس بهداشتی و حمام دارد. پانل گچی MR ضد آب نبوده ولی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد. رنگ این پانل‌ها سبز بوده و در راستا محور میانی آن مهر آبی کناف به‌شکل لاتین چاپ شده است.

پانل سقف کاذب کناف
پانل سقف کاذب کناف
قیمت پانل کناف سقف
قیمت پانل کناف سقف

پانل گچی FR صفحه سقف کناف مقاوم در برابر آتش

صفحات پانل سقف کناف گچی FR از گچ و الیاف شیشه تشکیل شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش از خود نشان داده است. امکان استفاده از این پانل کناف در محیط‌های حساس به حریق مانند: ستون فولادی یا داکت‌های تاسیساتی وجود دارد. مدت زمان مقاومت پانل FR  در برابر آتش، حدود یک ساعت است. رنگ روکش گچ برگ FR، صورتی بوده و در راستا محور میانی آن مهر قرمز کناف به‌شکل لاتین قابل دیدن است.

پانل گچی FM مقاوم در برابر حریق و رطوبت

مواد موجود در صفحات پانل گچی FM، مواد مقاوم در برابر رطوبت و الیاف شیشه بوده و به‌همین دلیل دربرابر آتش‌سوزی و رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود به نمایش خواهد گذاشت. با توجه به دو مزیت بزرگ مقاومت در برابر رطوبت و آتش، طراح از این نوع پانل در محیط حساس به رطوبت و حریق استفاده خواهد کرد. رنگ روکش گچ این مدل از انواع پانل سقف کناف گچی، سبز است. در امتداد محور میانی پانل گچی FM، مهر قرمز کناف به‌صورت لاتین قابل مشاهده است.

قیمت پانل کناف ایران
قیمت پانل کناف ایران
پانل MR کناف
پانل MR کناف

انواع پانل گچی بر طبق اندازه قطر

کناف و انواع آن، از مصالح با‌کیفیت قابل استفاده در حوزه ساخت و ساز بوده و طراح می‌تواند از آن‌ها در آشپزخانه، سرویس بهداشتی(سقف کناف سرویس بهداشتی) یا سقف کناف اتاق خواب جهت زیبا‌سازی محیط بهره ببرد. بسیاری از افراد به‌خاطر مقرون به‌صرفه بودن و نصب سریع پانل سقف کناف، در هنگام باز‌سازی یک ساختمان قدیمی از انواع پانل گچی بهره خواهند برد. همچنین جهت اجرا ایده طراح در سقف کناف مغازه یا کارگاه صنعتی از میان انواع گچ برگ یکی را انتخاب و مورد نصب واقع خواهد شد.

ورق کناف چیست

پانل گچی را بر اساس قطر صفحات به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شده و معماران ساختمانی بر طبق نیاز از آن‌ها بهره خواهد برد. از اصلی‌ترین این نوع پانل گچی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پانل با ضخامت 6 میلی‌متری: کاربرد این نوع از پانل‌در زمان اجرا طرح دارای منحنی قوس تند است.
  • پانل با ضخامت 5/9 میلی‌متری: از این مدل پانل جهت اجرا طرح با منحنی قوس بوده و در دیوار یا سقف کاذب ساده نباید مورد استفاده قرار بگیرد.
  • پانل با ضخامت 5/12 میلی‌متری: کاربرد پانل با ضخامت 5/12 میلی‌متری در دیوار پوششی، سقف کاذب ساده، دیوار جدا‌کننده و دکوراتیو است. یک نکته مهم در رابطه با پانل 5/12 میلی‌متری، تولید بسیار آن در کشور ایران به‌خاطر استقبال بی‌نظیر از سوی مشتریان است.
  • پانل با ضخامت 15 میلی‌متری: از پانل‌های با ضخامت 15 میلی‌متری در محیط‌ و دیواری‌های نیازمند به مقاومت بالا استفاده خواهد شد.
  • پانل با ضخامت 18 میلی‌متری و بیشتر از آن: از این نوع از پانل سقف کناف میتوان در محیط‌های بسیار خاص که نیاز به استحکام بالا داشته یا احتمال برخورد شدید با دیوار ممکن است، بهره برد.

آکو پانل یا صفحات سیمانی کناف

مواد تشکیل دهنده پانل سیمانی شامل: پرلیت منبسط شده، سنگدانه‌های سبک، سیمان پرتلند، آهک و مواد افزودنی خاص بوده و البته لبه‌های طولی این پانل سقف کناف در کنار پشت و رو آن، از الیاف شیشه برخوردار است. طراح دکوراسیون داخلی به‌‍طور معمول، از این نوع سقف کناف در فضا‌های که میزان رطوبت آن بالا است مانند: دیوار یا سقف سالن سرویس بهداشتی عمومی، استخر و آشپزخانه‌های صنعتی استفاده خواهد کرد. پانل سیمانی دارای مزیت‌های بسیاری بوده و از اصلی‌ترین آن‌ها، عبارت هستند از:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاومت بسیار در برابر آبریزی
  • نصب سریع و ساده پانل سیمانی
  • عایق صوت
  • مقاوم در برابر آتش
  • وزن سبک
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • عملکرد مناسب در برابر زلزله
صفحه کناف مقاوم در برابر رطوبت

قیمت خرید پانل سقف کناف ارزان و با‌کیفیت در بازار بورس تهران

از انواع پانل‌های سقف کناف جهت نصب در محیط‌های اداری، مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده شده و بسیاری از صفحات مشابه قیمت متفاوتی در بازار فروش دارند. کناف احسانی علاوه بر داشتن نصابان ماهر و خبره دارای قسمت فروش محصولات پانل سقف کناف نیز بوده و مشتریان برای خرید هرگونه صفحه گچی کناف امکان تماس با شماره تلفن 09121873820  و ارتباط با نماینده فروش این مجموعه را خواهند داشت. با استفاده از مشاوره رایگان بهترین گزینه موجود در بازار ایران را انتخاب و با خیالی آسوده از مرغوبیت کالای تامین شده از سوی کناف احسانی به خرید پانل سقف کناف اقدام نمایید.

خرید ورق کناف
خرید ورق کناف
پانل سقف کاذب قیمت
پانل سقف کاذب قیمت

تصاویر سقف کناف جهت خرید پانل سقف کناف مناسب

امروزه بسیاری از افراد جهت ایجاد یک محیط زیبا و لوکس در خانه یا فضا اداری، از انواع پانل‌های سقف کناف استفاده خواهند کرد. البته با استفاده از طرح‌های متنوع سقف کناف در کنار یک نورپردازی سقف کناف زیبا، جذابیت محیط را دو چندان کنید. در این قسمت تازه‌ترین عکس‌های انواع پانل سقف‌های کناف که مربوط به سال 1401 ارائه شده است. این تصاویر شامل عکس‌های قبل و بعد نصب پانل‌ها از سوی گروه ماهر و با‌تجربه کناف احسانی بوده و با مشاهده خاص‌ترین عکس‌های صفحات کناف، قادر به انتخاب بهترین گزینه خواهید بود.

بهترین نصاب پانل سقف کناف در استان تهران

استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مناسب با شرایط محیط در تمام مراحل ساختمان‌سازی مهم بوده و باید به آن توجه ویژه شود. از طرفی به‌کارگیری ماهر و خبره در زمینه اجرا سقف کناف اهمیت بالایی داشته و دقت در اجرا، ظرافت و کیفیت پایانی کار وابسته به مهارت کناف‌کار خواهد بود. کناف احسانی با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در طراحی، اجرا و نصب سقف‌های کناف گزینه مناسبی برای پیاده‌سازی انواع پانل سقف کناف خواهد بود.

جهت کسب مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین صفحه و پانل کناف امکان تماس با نماینده فروش کناف احسانی و شماره 09121873820 را خواهید داشت. با استفاده از خدمات ممتاز کناف احسانی از بهترین نصاب کناف در سطح کشور بهره برده و سقفی شیک، زیبا و با ظرافت برای فضای داخلی ساختمان خود مهیا نمایید. امکان خرید تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت اجرای سقف کناف توسط مجموعه کناف احسانی به قیمت مناسب نیز برای مشتریان عزیز مهیا است.

سوالات متداول

در این قسمت به پرسش‌های احتمالی شما در رابطه با انواع پانل سقف کناف و کاربرد آن‌ها، پاسخ خواهیم داد. در صورت شکل‌گیری سوالی جدید در رابطه با خرید صفحفه سقف کناف به ‌بخش نظرات همین مقاله مراجعه کرده و پرسش خود را مطرح کنید.

قیمت صفحات بر اساس نوع جنس، قطر و طرح آن مشخص شده و جهت استعلام قیمت پیاده‌سازی سقف کناف نیز می‌توانید با مجموعه کناف احسانی تماس حاصل فرمایید.

  • پانل گچی معمولی
  • پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت یا MR
  • پانل گچی مستحکم در برابر آتش و رطوبت FM
  • پانل گچی مقاوم در برابر آتش‌سوزی FR

برای اطلاع از چگونگی خرید، حمل و نقل و اجرا انواع سقف‌های کناف در استان خوزستان به شماره تلفن واتساپ 09121873820 کناف احسانی پیام ارسال کنید تا فروشندگان این مجموعه به شما اطلاعات لازم را ارائه دهند.

صفحات سیمانی کناف یا آکو پانل به‌دلیل مقاومت در برابر رطوبت، عایق ضد حریق، وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالا قابلیت استفاده در آشپزخانه صنعتی را دارا هستند.

در صورت استفاده از نصابان ماهر گروه کناف احسانی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با ظرافت و زیبایی منحصر به فرد مراحل نصب کناف انجام خواهد شد.

استفاده از کناف به‌عنوان دیوارپوش، جدید‌ترین روش جهت ایجاد زیبایی در ساختمان بوده و در صورت هماهنگی میان کناف سقف و دیوار، سبب افزایش جذابیت خانه خواهد شد.

کناف احسانی با بیش از 20 سال سابقه کار در زمینه طراحی، اجرا و نصب انواع سقف کناف تجربه بسیار بالایی در پیاده‌سازی سقف کناف دارد. با ایجاد ارتباط با مجموعه کناف احسانی از خدمات ویژه آن بهره‌مند شوید.

پانل گچیMR  از مقاومت بالایی در رطوبت برخوردار بوده و جهت نصب در حمام و سرویس بهداشتی مناسب است.

این نوع از پانل در برابر آتش حدود یک ساعت از خود مقاومت نشان خواهد داد.

5/5 - (1 امتیاز)
انواع پانل سقف کناف و بررسی تفاوت صفحات سقف کناف
برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با ما تماس بگیرید